Skip to main content

Minust


Natuke minust ning kellele ja milleks see blogi

Saame tuttavaks. Minu nimi on Kerli, olen suur suur loomasõber ning lapsest peale tundnud loomadega erilist sidet. Tänaseks on  loomad täitnud  kõik minu päevad ja seda nii tööl kui ka kodus ( olen üks neist õnnelikest, kellel töö ja hobi koos käivad).
Koerad on minuga kogu aeg kaasas käinud. Lapsena korjasin tänavalt  kõik hulkurkoerad üles ja proovisin ikka ema veenda, et nad peaks meile elama tulema, kuid päriselt pakkusime kodu vaid ühele, kes minu vanaema juures  palju õnnelikke aastaid veetis. Minu päris esimene koer oli Bella, väike bolonkalaadne koerake, kes meie juures 18  aastat elas, samuti tema poeg, kes elas 19 aastaseks.
Oma esimese tõukoera võtsin 2002. a. kelleks oli prantsuse buldog Daalia ( Hingeliblikas Thaileia) ja aastapärast tuli minu esimene lühikarvaline Bernhardiin Muffi. Sealt sai alguse ka minu armastus bernhardiinide vastu. Süvenesin sellesse tõusse põhjalikumalt, olin tegev tõuühingus ( olles juhatuse liige ja esinaine), kasvatasin kaks ilusat pesakonda kutsikaid (minu kennel on BullBerna, praegu  aretusega ei tegele) ja ühel hetkel oli endalgi kodus lisaks buldogile 3 bernhardiini  :).
2010 a. tuli meile  mops Peedu.
Täna on meie loomaperes mopsipoiss Peedu (kohe kohe 5 aastane), segavereline koer Kirbu (6.a)    ja kass Timmu (kohe kohe 1 aastane).
Kui Muffi ja Daalia olid noored, otsustasin minna tööle loomakliinikusse, et saada rohkem kogemusi ja oskusi, kui koera tervisega peaks midagi juhtuma.  Sain sealt suure hulga häid teadmisi ja oskusi, kuid tol ajal hakkas mind häirima üks asi. Nimelt see, kuipalju koeri ja kasse pöördus kliinikusse allergia probleemiga, nahaprobleemidega ning kasvajatega. Ühel hetkel käis minu sees miski klõpsatus.....seisin.....vaatasin patsienti ja mõtlesin ,et midagi peab kuskil olema väga valesti, see ei ole normaane......
Kui Bella ajal ei olnud alguses kuivtoite saada ( need tulid hiljem ), siis tegin talle ise süüa ja lisasin alati tema toidule ka ravimtaimi lisaks lihasaadustele. Kevadeti  käisin alati värskeid, noori võilillelehti korjamas, kugi ma isegi ei teadnud, milleks see täpselt hea on aga  raamatust olin lugenud, et see on kasulik (täna tean , võilill on suurepärane maksapuhastaja. Olen ise ka hetkel herbaatika koolis õpilane, et taimedealaseid teadmisi omandada) .
Muffi ja Daalia ajal oli kuivtoit kenasti olemas ja loomulikult oli kasvataja rääkinud, kuidas tuleb kutsikat toita, ikka selle kuivtoiduga, mida ta kaasa sai. Sama jutt jätkus ka loomakliinikus. Mul on senini  kahju, et hoidsin Muffit  esimesed eluaastad rangel kuivtoidureziimil. Kord oli meil vanematega lausa tuline vaidlus, kus mina raiusin kindlalt, et ainult krõbin ja ei midagi muud, mispeale minu isa käratas "KOER EI OLE KOSMONAUT".  See lause on mul siiani meeles ja kogu situatsioon ise  on minu jaoks halenaljakas, kuid nüüd olen ma  nõus - koer vajab loomulikku toitu.
Nähes kliinikus niivõrd palju probleeme, hakkasin vaikselt uurima ja lugema aina rohkem toitumise teemasid. Olen selles vallas  väga palju lugenud, uurinud, infot läbi töötanud, oma kogemusest õppinud  ja jõudsin lõpuks välja toortoitumiseni.
Nüüdseks söövad kõik minu loomad vaid toortoitu, mis on neile loomuomane ja tervislik.
Kõik nad on terved ja elurõõmsad. bernhardiin Muffi oli kõbus ja rõõmus ka veel 11 aastaselt, mis on bernhardiini kohta juba päris kõrge vanus.
Tänu oma tööle (pean lemmikloomasalongi) suhtlen iga päev paljude erinevate loomaomanikega, kuulen nende rõõme ja muresid ja ikka on see sama teema......allergiad, kasvajad, seedeprobleemid, kõrva-silma probleemid.

Selles blogis jagan ma oma mõtteid, arvamusi ja teadmisi eriti just koerte ning kasside toitumise teemal. Loomulikult jagan ka meie  vahvate loomade igapäevaelu sündmusi :)
Hippokrates on öelnud: „Olgu toit sinu ravim ja olgu sinu ravim sinu toit" ja just nii ma arvan. Kui toitumine on korras, kaovad paljud probleemid sootuks , mõningatel juhtudel on toit leevenduseks ning aitab haiguse üle  kontrolli hoida.
Minu käest võib julgelt ka ise küsida infot toortoitumise kohta aga kindlasi kirjutan sellest siin pikalt ja põhjalikult.

Toortoiduhuvilised sõbrad on meil kogunenud ka Facebooki gruppi Teadliku omaniku terve ja õnnelik loom  Kui soovid ühineda, oled  oodatud!



Kohtumiseni!

Popular posts from this blog

Toortoit - mis see on ?

Mis see toortoitmine siis on?  Toortoit on naturaalne toores toit, mida antakse loomale  töötlemata st. kuumutamata, küpsetamata ja loomulikult ilma igasuguste lisaaineteta nagu säilitus-, lõhna- ja maitseained. See on  koertele ja kassidele kõige loomuomasem toitumisviis, mida nende organism on loodud  töötlema ning millest nad omastavad kõik vitamiinid,mineraalid ja eluks vajaliku - just see ongi täisväärtuslik loomuomane toit! Olete mõelnud vahel selle üle, kuidas kuivtoidutööstus üritab pidevalt meile selgeks teha, kui keeruline on valmistada koeratoitu ? Kõik räägitakse hirmus keeruliseks.....peab olema teaduslikult tõestatud, veterinaaride tunnustatud ja mis kõik veel. Kui valdava osa kuivtoitude koostist vaadata, siis jääb küll õhku suur küsimärk.....et mismoodi see saab olla parim meie lemmikule? Tegelikult ei ole koerte ja kasside toitmine midagi ülikeerulist. Jah, peab olema natuke aega, et läbi mõelda mida ja kui palju anda ja siis see kõik endale hankida ja k

Magu - kuidas midagi nii jubedat saab olla nii hea!

Kõik, kes on elus kokku puutunud toore maoga saavad  pealkirjast aru :) Rohusööjate ( nt. veis,lammas,kits,põder) magu , mis on  inimese poolt töötlemata lõhnab meie jaoks  justkui kellegi väljaheide, kuid koerte jaoks on see tõeline maiuspala nii oma lõhnabuketilt kui ka toiteväärtuselt. Inimeste poolt töötlemata tähendab, et magu on täiesti naturaalne, koos mahladega, mis on seal sees olnud ning vahel on mao seina küljes alles isegi veel mõned  rohusööja toiduosakesed, hea kui magu on isegi loputamata, et võimalikult palju head alles oleks. Müüakse ka pleegitatud magu, mida ei ole mõtet oma koerale anda, kuna seal ei ole alles enam ühtegi kasulikku omadust, mis teevad maost supertoidu ( ka valmis toortoidu segu ostes tuleb tähelepanu pöörata sellele, kas magu on pestud või mitte, kuna nii mõnigi tootja paneb oma toidu sisse just sellist üdini ära puhastatud valget magu - pakil ilus lugeda, et magu on sees, kuid toiteväärtus puudub). Pleegitatud magu See magu, millest jutt, on

Kevadine lemmik - Võilill

Lisaks lihale, kondile ja siseelunditele annan oma koertele ka juurvilju, puuvilju, ravimtaimi, marju Kevadel on võililled ühed minu lemmikutest, mis toidu sisse panna. Nii nagu ühegi asjaga ei tohiks liialdada, vaid tuleb leida tasakaal, siis nii on ka võilillega. Mina annan teda kuurina just kevadel ja  toorena. Talvel võib toidu sisse segada kuivatatult. Samuti võib teha  ka teed ja lisada koerale toidu sisse. Hakkisin võilillelehti juba lapsena oma  segaverelisele koerale Bellale, kes elas 18. aastaseks, oli tema pikaealisuse saladus nüüd võillilelehed, vot ei tea täpselt aga üks on kindel - üldiselt sai ta tervislikku toitu ja oli rõõmus ning terve koer :) Võilille puhul on kasutatav kõik - õis, vars, lehed ja juur. Kui koer tahab võib ta juurt ka närida niisama aga juurest võib teha teed ja lisada koera toidule. Võilillelehed on looduslik toidulisand, mis ei kurna neere ega maksa, kõik mis üleliigne, väljutatakse uriiniga. Võilille kasutatakse  isutõstjana  koertel, kes on